آموخته ها

۱۰ مطلب در آبان ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
نصب ویندوز از روی فلش مموری کم کم داره جایگزین نصب از طریق DVD میشه چون هم سرعت بهتری داره و هم اینکه حافظه فلش به اندازه DVD آسیب پذیر نیست .
برای نصب ویندوز از روی فلش مموری باید 3 مرحله مهم رو انجام بدین و بعد بقیه مراحل مثه نصب ویندوز از روی DVD هست که در ادامه این 3 مرحله رو توضیح میدم خدمت تون .
روال کار به این صورته که:
1- باید یه فایل iso از dvd ویندوز تون تهیه کنید

با نرم افزار ISO Ceator

2- بعد این فایل iso رو به صورت باز شده ( نه فشرده ) به فلش تون انتقال بدین

با نرم افزار ISO to USB

3- بعد از اون بوت سیستم تون رو روی USB تنظیم کنید

ریست کردن سیستم . سپس F8 و انتخاب نوع بوت . یا F2 و تنظیم بوت پیش فرض سیستم.

و بعدش هم ویندوز رو مثل روال عادی روی سیستم تون نصب کنید .

نکته: دستگاه های قدیمی از قابلیت USB Boot پشتیبانی نمی کنند.

منبع : سایت علم فردا

  • رز
  • ۰
  • ۰
  • رز
  • ۰
  • ۰

مراحل چاپ کتاب

  • رز
  • ۱
  • ۰

قافله عمر

دنیا سرای ماندن و جای قرار نیست

دار فنا بوَد که بر او اعتبار نیست


عمر عزیز صرف جهان می کنی چرا؟

دانی که این معامله غیر از حباب نیست؟


قارون صفت، به فکر زر اندوختن نباش

آسودگی به سیم و زر بیشمار نیست


شادی و غم، مدام بیایند و بگذرند

اوضاع روزگار همه بر یک مدار نیست


قافله رفت، زجا خیز که ما همسفریم

این سفر، دور و دراز است همه در خطریم


همرهان بار نمودند و از اینجا رفتند

ما که غافل شده از رفتن خود، خیره سریم


هر زمان بانگ جرس میرسد و ما خوابیم

باخبر باش زرفتن چرا بی خبری؟


منزل هستی خود را بنما آبادش

چه شدستی که به دنیای دنی می نگری


چشم بر دوخته بر خانه و کاشانه خویش

بر هوا و هوس پوچ همه می گذریم


عنقریب است که این عنصر خاکی شده خاک

من گردیده در این عالم و ما بی اثریم


آنچه جاوید بماند عمل خیر بوَد

عمل خیر اگر نیست همه در ضرریم


شاعر: ناشناس


دمادم سوت قطار بلند است در این ایستگاه مسافربری

ما همه رفتگان صف بسته ایم، چه اولی باشیم چه آخری


  • رز
  • ۱
  • ۰

مشق لیلی

دید مجنون را یکی صحرا   نورد            در میان بادیه  بنشسته ، فــــــرد

صفحه کرده ریگ و انگشتان ،قلم           می زند با دست خونین این رقم

گفت ای مجنون شیدا چیست، این          می نویسی نامه بهر کیست این

گفت مشق  نام  لیلــــی   می کنم           خاطر خود را تسلـــــی می کنم

چون میسّر نیست  من را  کام  او           عشق  بازی  می کنم  با  نام  او

نیست جز نامی از او در دست من            زان بلندی یافت قدر پست من
  • رز
  • ۱
  • ۰

مرا صورتی برنیاید ز دست

که نقشش معلم ز بالا نبست


گرت صورت حال بد یا نکوست

نگارندهٔ دست تقدیر، اوست


جهان آفرینت گشایش دهاد

که گر وی ببندد نشاید گشاد

-----------------------------------------

قضا کشتی آن جا که خواهد برد

وگر ناخدا جامه بر تن درد


مکن سعدیا دیده بر دست کس

که بخشنده پروردگارست و بس


اگر حق پرستی ز درها بست

که گر وی براند نخواند کست


گر او تاجدارت کند سر برآر

وگرنه سر ناامیدی بخار


سعدی

  • رز
  • ۱
  • ۰

ریا

کلید در دوزخ است آن نماز                 که در چشم مردم گزاری دراز

  • رز
  • ۱
  • ۰


آیا ادیسون به خاطر این همه اختراعات و خدمات و تلاش هایی که انجام داده است و موجب راحتی انسانها شده، باید به بهشت برود؟


بستگی دارد به هدفش.


سعدی در باب پنجم بوستان می گوید:


ز عمرو ای پسر چشم اجرت مدار                    چو در خانهٔ زید باشی به کار


هر آن کو فکند تخم بر روی سنگ                 جوی وقت دخلش نیاید به چنگ



  • رز
  • ۱
  • ۰

با این ترفندها حتی پس از ۸ ساعت کار هم انرژی داشته باشید

از اینکه فقط ده دقیقه زمان برای انجام کار خود صرف کرده‌اید، نگران نباشید. مهم این است که کار را آغاز کرده‌اید. ۱۰ دقیقه زمان برای آغاز کاری که همیشه پشت گوش می‌انداخته‌اید بسیار هم عالی است. مهم این است که پس از مدتی تمایل پیدا می‌کنید تا زمان بیشتری برای انجام کار خود صرف کنید.


سرویس سبک زندگی فردا: گاهی اوقات دوست دارید تنبل باشید. دوست دارید پس از کار به محض رسیدن به خانه جلوی تلویزیون لم دهید و فقط استراحت کنید، علیرغم اینکه می‌دانید باید کارهای مفیدتری همچون مطالعه، تمیز کردن خانه یا خرید انجام دهید. در این مطلب چند ترفند را برایتان نام برده‌ایم که با رعایت آنها می‌توانید حتی پس از کار و خستگی‌های ناشی از آن نیز می‌توانید برای انجام کارهای شخصی خود انرژی داشته باشید. در ادامه این مطلب را به نقل از بیتوته بخوانید.
 
با این ترفندها حتی پس از ۸ ساعت کار هم انرژی داشته باشید

۱. فورا شروع کنید
اگر بیش از چند دقیقه استراحت کنید ممکن است انرژی خود را از دست بدهید. انجام کار موردنظر خود را به ساعات پس از صرف شام موکول نکنید. وقتی تازه از راه می رسید و به اصطلاح هنوز بدنتان داغ است، کارهای خود را آغاز کنید. به محض استراحت و چشیدن مزه راحتی خیلی سخت می‌توانید حس کار را به دست بیاورید و کارهای عقب افتاده دوباره روی هم تلنبار می‌شوند.

۲. جای دیگری بروید
شاید پس از کار به قدری خسته هستید که فقط دوست دارید روی تخت یا مبل بیفتید و استراحت کنید. اما پروژه‌هایی نیز در دست دارید که باید سریعا تمام شوند. بنابراین، به مکانی بروید بتوانید کار کنید و چیزهای جدیدی نیز بیاموزید. خارج شدن از محدوده راحتی باعث می‌شود راحت‌تر به اهداف خود دست پیدا کنید.

به طور مثال، رفتن به کافی‌شاپ هایی که اینترنت هم دارند بهترین مکان برای خواندن اخبار یا نوشتن بلاگ است. در محیط خارج از خانه دیگر حواس‌تان به مسایلی همچون رختخواب و تلویزیون پرت نمی‌شود. در اجتماع بودن همچنین کمک می‌کند تا بیشتر بیدار بمانید و کمتر خستگی را احساس کنید.

۳. تمرین قانون ۱۰ دقیقه
هنگام انجام پروژه‌های بیرون از شرکت، ابتدا فقط ۱۰ دقیقه – نه کمتر نه بیشتر - برای آنها زمان صرف کنید. پس از پایان این زمان به خود تبریک بگویید که از عهده آن برآمده‌اید. اگر تمایل داشتید کارتان را ادامه دهید، این کار را حتما انجام دهید.

از اینکه فقط ده دقیقه زمان برای انجام کار خود صرف کرده‌اید، نگران نباشید. مهم این است که کار را آغاز کرده‌اید. ۱۰ دقیقه زمان برای آغاز کاری که همیشه پشت گوش می‌انداخته‌اید بسیار هم عالی است. مهم این است که پس از مدتی تمایل پیدا می‌کنید تا زمان بیشتری برای انجام کار خود صرف کنید.

۴. کارهایی که بیشتر دوست دارید را انتخاب کنید
پروژه‌هایی که شما تمایل زیادی برای انجام آنها دارید بسیار آسان‌تر و راحت تر انجام می شوند. علاقه به کار باعث می شود تا انرژی بیشتری برای رسیدن به هدف خود صرف کنید. اگر کار مورد نظر خیلی هیجان انگیز نیست (همچون شستن یا اتو کردن لباس‌ها) سعی کنید به خود تلقین کنید که انجام آنها برایتان لذت بخش است. این بهترین روش برای استفاده درست از زمان‌ها ارزشمند پس از کار است.
 
۵. ورزش کردن
با کمی ورزش سبک می‌توانید انرژی لازم برای انجام کارهای خود را به دست بیاورید. روزانه باید حداقل ۳۰ دقیقه را به ورزش اختصاص دهید. اگر نمی‌توانید این زمان را به ورزش اختصاص دهید حداقل در راه خانه مسیری را پیاده روی کنید. ورزش کردن مزایای بسیاری برای جسم، روح و زندگی هر فرد دارد.

روزانه ۲۰ تا ۳۰ دقیقه ورزش سبک انجام دهید و مشاهده کنید تا چه اندازه این ورزش در روحیه شما تاثیر می‌گذارد و باعث می‌شود وقت گران قیمت خود را روی کاناپه و جلوی تلویزیون هدر ندهید.

۶. برنامه ریزی کردن
مکتوب کردن برنامه‌های خود باعث ایجاد هیجان و خوشحالی برای انجام آنها می‌شود. پیش از ترک محل کار خود برای ساعات پس از کار برنامه ریزی کنید. همیشه داشتن یک هدف مشخص باعث می‌شود تا سریع‌تر و آسان‌تر آن را آغاز کنید و انجام دهید.

می‌توانید در خلال کارهای روزانه خود چک لیستی از کارهای موردنظر تهیه کنید. البته ترجیحا واقع بینانه به همه چیز نگاه و طوری برنامه ریزی کنید که از عهده آن بر بیایید و باعث خستگی بیش از حد شما نشود. البته حتما به خاطر داشته باشید وظایف دیگری نیز در خانه دارید که باید به آنها هم رسیدگی کنید.

۷. برای انجام کارها زودتر بیدار شوید
گاهی انجام کارهای موردنظر تا حدی مایوس کننده و دلهره آور است. گاهی به قدری خسته هستیم که نمی‌توانیم با انرژی کافی آنها را انجام دهیم. بهترین کار رفتن به رختخواب، استراحت و صبح زود بیدار شدن است. می‌توانید پیش از رفتن به محل کار، کتاب خود را مطالعه یا بخشی از پروژه کاری خود را انجام دهید. صبح زود از خواب بیدار شدن استرس دیر رسیدن به محل کار را نیز از بین می‌برد.

۸. خیلی به خود سخت نگیرید
همیشه و در همه حال نمی‌توانید مفید باشید. بعضی شب‌ها واقعا انرژی لازم را ندارید، بعضی شب‌ها به خواب بیشتر نیاز دارید و گاهی هم هنوز سرحال هستید و از عهده کارهای جانبی بر خواهید آمد. این مساله کاملا نرمال و طبیعی است. هنگامی که این اتفاق رخ می‌دهد باید خود را ببخشید و چندان به خود سخت نگیرید. مفید بودن پس از کار همه چیز زندگی نیست.

اگر خیلی به خود سخت بگیرید ممکن است زود خسته شوید و دیگر تمایلی به انجام کارهای مفید پس از کار نداشته باشید.

منبع:
www.fardanews..com
  • رز
  • ۱
  • ۰

مناظره داشتیم بین دو گروه، قرار بود دعواى حسابى داشته باشیم، قرار بود یک‌بار هم که شده این بچه دبیرستانى‌هاى کم خبر را بیاندازم به جان دین، ببینم دین از دست‌شان جان سالم به در مى‌برد یا نه.


همیشه معلم‌هایى بوده‌اند که ادبیات را آن قدر شیرین درس مى‌دادند که دل آدم‌ها مسافر قصه‌هاى کتاب درسى مى‌شده، معلم‌هایى که مساله‌هاى هندسه را آن قدر خوب تشریح مى‌کردند که عشق دنیاى شکل‌ها و اندازه‌ها در دل آدم‌ها جوانه مى‌زده، معلم‌هایى که میز آزمایشگاه را تبدیل به کارگاه کشف‌ها و ماجراجویى‌ها مى‌کردند و معلم‌هایى که پیچ و خم درس‌هاى دینى را با جسارتِ نقدها و شهامتِ پرسیدن‌ها فهمیدنى مى‌کردند.

 

«خرده روایت‌هاى درس دینى» روایت کتاب و دفتر و کلاس و مدرسه یکى از همین معلم‌هاست. روایت درس‌هاى دینى پایه دهم، از نگاه معلمى که درسش را با دانش آموزان زندگى مى‌کند.

 

 

روایت اول

هفته قبل سر کلاس، آیه‌هاى درس اول کتاب دینى دهم را پخش کردم و بعد پرسیدم به نظرشان پیامبران در دعوت و هدایت مردم موفق بوده‌اند یا نه؟ گفتم اگر موفق نبوده‌اند چرا خدا یکى پس از دیگرى فرستاده‌شان و پروژه ارسال رُسُل را شکست خورده اعلام نکرده و اگر موفق بوده‌اند پس چرا این همه پیامبر آمده و حرف‌هاى یکسان زده، همان پنج پیامبر صاحب شریعت کافى بود. گفتم این همه عذاب خدا و پیامبر کشى مردم، یعنى چه؟ گفتم دین دارى امروز ما یعنى موفقیت یا عدم موفقیت پیامبران؟

 

هفته قبل همه این سوال‌ها را انداخته‌ام به جان بچه‌ها و این جلسه قرار بود جواب بگیرم. حالا مناظره داشتیم بین دو گروه، قرار بود دعواى حسابى داشته باشیم، قرار بود یک‌بار هم که شده این بچه دبیرستانى‌هاى کم خبر را بیاندازم به جان دین، ببینم دین از دست‌شان جان سالم به در مى‌برد یا نه

 

دومین جلسه کلاس بود. نُه نفر سمت راست نشستند و چهار نفر سمت چپ. راستى‌ها کارنامه پیامبران را موفق ارزیابى کرده بودند و چپى‌ها نه. نتیجه تلاش یک‌ساعته دو گروه این بود که یک نفر از جمع سمت راست کم شد و اهل سمت چپ شد.

 

این وسط انبوه شبهه‌ها بود از عصمت گرفته تا جبر و اختیار که رو مى‌شد و سستى سازمان باور بچه‌ها که پیدا مى‌شد.

 

نیم ساعت آخر کلاس براى‌شان از هدف پیامبران گفتم، از این که نگاه در مسیر تربیت، کمى نیست. براى‌شان از قوم «یونس» گفتم که همه ایمان آوردند، براى‌شان از پیامبر(ص) گفتم و از توصیه‌شان به امیرالمونین(ع) که حتى اگر یک نفر هم به دست تو ایمان بیاورد، ارزشى بیش از همه جهان دارد.

 

بعد وقتى همه حرف‌ها تمام شد و تخته پر بود از خط‌ها و کلمه‌ها و رنگ‌ها، یادشان انداختم که چقدر نمى‌توانند خوب فکرشان را به دیگرى منتقل کنند، چقدر نمى‌توانند نقطه‌هاى ضعف استدلال طرف مخالف را نقد کنند و زیر سوال ببرند، چقدر نمى‌توانند از باورهایشان دفاع کنند.

منبع: 

http://www.fardanews.com

  • رز